SEo marketplaces

Strategie

Waar moet een goede product test aan voldoen? Naast vindbaarheid zijn er meerdere aspecten waarom een product test en titel goed moeten zijn. Klanten moeten direct zin hebben om dit product te kopen. De voordelen, en ook de vragen die het eventueel oproepen, moeten beantwoord worden. Dit zorgt voor minder klantvragen, goede reviews en betere ranking op de marketplaces.

Vindbaarheid

Door een goede titel en product tekst rankt een marketplace jouw product beter. Het is belangrijk om de juiste titel opbouw te hanteren met de juiste data inzichten. Deze inzichten hebben wij door inzicht in concurrenten en de zoektrends van consumenten te analyseren. Naast de titel is het ook goed om de consument binnen te halen met een goede bondige tekst die oproept tot een aankoop.

Aanpassingen

Het aanpassen van teksten of zoektermen kan zorgen voor meer sales van een product. Naast het schrijven en bepalen van de product tekst en titel is het goed om maandelijks een analyse te maken van de sales. Presteert een product niet naar wens, dan kan een content aanpassing van de afbeelding, product tekst of de titel er soms voor zorgen dat het product alsnog sales genereerd. 

Partnership

We doen meer dan alleen het helpen van vindbaarheid binnen marketplaces. Graag werken we samen met beginnende en ervaren webshops om van elkaar te leren en te zorgen voor meer verkopen. Door te helpen met e-commerce uitdagingen zijn we anders dan de reguliere agency. 

Ervaring

Multi Tradestore is al jaren een actief verkoper via marketplaces. Iedere marketplace heeft haar eigen werkwijze en kansen. Door de valkuilen te kennen kan ons team jullie helpen om de implementatie op marketplaces goed en snel te laten verlopen. Zo haal je het maximale rendement uit het  productassortiment. 

Werkwijze

Het productassortiment wordt beoordeeld door het content team. Zij bouwen de titels op via de juiste werkwijze. De teksten worden aangepast om retourneringen en klantvragen te voorkomen. Ook de USP’s worden uitgelicht in de afbeeldingen. We starten met de al bekende hardlopers om daarna in een feedback sessie met de klant te bepalen of dit de past bij de visie. 

Resultaat

Alle productinformatie staat perfect zodat de klant de beslissing kan maken voor een aankoop. Als er nieuwe producten worden toegevoegd wordt dezelfde werkwijze gehanteerd. Hierin zijn nog enkele optimalisatie opties zoals video content, branding en sfeer fotografie. De volgende fase is de juiste pricing en positionering van de producten. 

Waarom?

Multi Tradestore heeft al zeven jaar kennis opgedaan over de vindbaarheid van producten binnen marketplaces.

Zonde van jouw tijd om dit geheel zelf uit te zoeken, terwijl wij het uit handen kunnen nemen. Indien het gewenst is om binnen jullie eigen team het te integreren, kunnen wij ook met verschillende sessies de kennis overdragen. Op deze manier kunnen jullie het zelfstandig doorvoeren binnen het team. 

Meld je nu aan voor een kosteloos gesprek

Contact

Heb je nog vragen of wil je een kosteloos eerste gesprek of we bij elkaar passen? Neem dan nu snel contact met ons op. 

Neem contact met ons op